Arvokohteet ja arvo-omaisuus: Mittaa, suojaa ja valvo

Fidera Flow on tiedolla johtamisen työkalu, joka mahdollistaa tietojen keruun kustannustehokkaalla tavalla erilaisista kohteista. Autamme asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, muodostamaan tilannekuvan hallittavista kohteista sekä kerämään ja esittämään tiedon muodossa joka antaa asiakkaillemme oikeasti arvokasta tietoa jota on helppo hyödyntää.

 

Museovirasto hyödyntää Fideran olosuhdevalvontaa

 

Museovirasto on ollut tyytyväinen asiakkaamme vajaan kahden vuoden ajan, ja olemme olleet arvokas kumppani Museovirastolle heidän tiedolla johtamisen tarpeissa, jotka ovat kiteytyneet olosuhdevalvontaan. Museoviraston ydintarve on ollut näyttelyesineistön sekä suojeltavien kohteiden oikeiden säilytysolosuhteiden varmistus. Arvokkaan ja historiallisen esineistön kanssa on erittäin tärkeää, että olosuhteet pysyvät oikeanlaisia sekä lyhyellä että pitkällä aikavälilä. Lyhyellä aikavälillä saadaan hälytykset nopeista muutoksista ja näihin kyetään reagoimaan heti, ja pitkällä aikavälillä tapahtuvien muutosten seurannan avulla päästään arvioimaan isommassa kuvassa parhaita mahdollisia olosuhteita.

 

Fidera Flow -alusta tarjoaa erinomaisen ratkaisun arvokohteiden tiedolla johtamiseen, kuten museot. Kokonaisratkaisu joka on saatavilla saman järjestelmän alle sisältää mm. seuraavat:

Laptop temperature & humidity

Olosuhdevalvonta

Fideran olosuhdevalvonta on erinomainen apu museoiden kaikkien tilojen jatkuvaan seurantaan ja ennakointiin. Samalla se mahdollistaa kiinteistön käyttäjille terveelliset, turvalliset ja laadukkaat olosuhteet. Ratkaisun avulla voidaan optimoida energiatehokkuutta ja valvoa tilan ilmanlaatua ja olosuhteita yhdellä silmäyksellä.

Olosuhdevalvonnan toteutus ja hyödyt

Palveluumme kuuluu tarpeeseenne sopivat sensorit sekä selainpohjainen Fidera Flow-järjestelmä monitorointia varten. Edullisilla, huomaamattomilla ja helposti asennettavilla sensoreillamme voidaan monitoroida seuraavia suureita:

Laptop dashboard humidity and temperature

Suojaa arvoesineistö

Varmista näyttelyesineistön sekä suojeltavien kohteiden oikeat säilytysolosuhteet.

Paranna tilojen viihtyvyyttä

Huolehdi että toimitilojen ilmanlaatu on kohdallaan.

Säästä kustannuksissa​

Monitoroimalla energiatehokkuutta voidaan säästää isoja summia.

Tiedonkeruu lomakkeilla

QR-koodiin perustuvaa ominaisuutta voidaan käyttää monipuolisesti erilaisen tiedon keräämiseen lomakkeiden avulla. Miten se sitten toimii? Yksinkertaisesti ja helposti.

Kohteessa on tulostettu QR-koodi, jonka skannaamalla käyttäjälle avautuu ennalta määritetty lomake. Avautuva lomake voi olla vapaamuotoisesta tekstikentästä koostuva palaute tai esimerkiksi valmis muutamasta kysymyksestä koostuva monivalinta-kysely. Palvelua voi käyttää mm. seuraaviin:

QR sampled

Käyttäjämäärien seuranta

Sensoreilla ja henkilölaskureilla voidaan seurata joko koko museon kävijämäärää kohteissa joissa ei esimerkiksi ole lipunmyyntiä tai muuta seurantaa josta käyttäjämäärät saataisiin tietoon. Palvelun avulla on myös mahdollista laskea kokonaiskapasiteettia, eri näyttelytilojen käyttöasteita ja verrata niitä keskenään sekä tilassa keskimäärin vietettyä aikaa.

Kaikki yllämainitut ominaisuudet löytyvät yhden järjestelmän alta ja muodostavat erinomaisen tiedolla johtamisen työkalun museoiden käyttöön. Käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta ja tiedolla johtaminen saadaan alkuun nopeasti. 

 

Mikäli kiinnostuit ratkaisustamme, ole meihin yhteydessä ja sovitaan demo-esittely joko paikanpäällä tai etäyhteyksien kautta.

Did you enjoy this post? Please share it on social media!