Fidera Flow on tiedolla johtamisen työkalu, joka mahdollistaa tietojen keruun kustannustehokkaalla tavalla erilaisista kohteista. Autamme asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, muodostamaan tilannekuvan hallittavista kohteista sekä kerämään ja esittämään tiedon muodossa joka antaa asiakkaillemme oikeasti arvokasta tietoa jota on helppo hyödyntää.
Museovirasto hyödyntää Fideran olosuhdevalvontaa
Museovirasto on ollut tyytyväinen asiakkaamme vajaan kahden vuoden ajan, ja olemme olleet arvokas kumppani Museovirastolle heidän tiedolla johtamisen tarpeissa, jotka ovat kiteytyneet olosuhdevalvontaan. Museoviraston ydintarve on ollut näyttelyesineistön sekä suojeltavien kohteiden oikeiden säilytysolosuhteiden varmistus. Arvokkaan ja historiallisen esineistön kanssa on erittäin tärkeää, että olosuhteet pysyvät oikeanlaisia sekä lyhyellä että pitkällä aikavälilä. Lyhyellä aikavälillä saadaan hälytykset nopeista muutoksista ja näihin kyetään reagoimaan heti, ja pitkällä aikavälillä tapahtuvien muutosten seurannan avulla päästään arvioimaan isommassa kuvassa parhaita mahdollisia olosuhteita.
Fidera Flow -alusta tarjoaa erinomaisen ratkaisun arvokohteiden tiedolla johtamiseen, kuten museot. Kokonaisratkaisu joka on saatavilla saman järjestelmän alle sisältää mm. seuraavat:
- Olosuhdevalvonta sisätiloihin
- Asiakaspalautteen kerääminen ja viihtyvyyden seuranta
- Henkilöstön raportointi ja ilmoitukset
- Kävijälaskenta ja seuranta
Olosuhdevalvonta
Fideran olosuhdevalvonta on erinomainen apu museoiden kaikkien tilojen jatkuvaan seurantaan ja ennakointiin. Samalla se mahdollistaa kiinteistön käyttäjille terveelliset, turvalliset ja laadukkaat olosuhteet. Ratkaisun avulla voidaan optimoida energiatehokkuutta ja valvoa tilan ilmanlaatua ja olosuhteita yhdellä silmäyksellä.
Palveluumme kuuluu tarpeeseenne sopivat sensorit sekä selainpohjainen Fidera Flow-järjestelmä monitorointia varten. Edullisilla, huomaamattomilla ja helposti asennettavilla sensoreillamme voidaan monitoroida seuraavia suureita:
- Lämpötila
- Kosteus
- Ilmanpaine
- CO2
- TVOC (haihtuvien orgaanisten yhdisteiden määrä)
Suojaa arvoesineistö
Varmista näyttelyesineistön sekä suojeltavien kohteiden oikeat säilytysolosuhteet.
Paranna tilojen viihtyvyyttä
Huolehdi että toimitilojen ilmanlaatu on kohdallaan.
Säästä kustannuksissa
Monitoroimalla energiatehokkuutta voidaan säästää isoja summia.
Tiedonkeruu lomakkeilla
QR-koodiin perustuvaa ominaisuutta voidaan käyttää monipuolisesti erilaisen tiedon keräämiseen lomakkeiden avulla. Miten se sitten toimii? Yksinkertaisesti ja helposti.
Kohteessa on tulostettu QR-koodi, jonka skannaamalla käyttäjälle avautuu ennalta määritetty lomake. Avautuva lomake voi olla vapaamuotoisesta tekstikentästä koostuva palaute tai esimerkiksi valmis muutamasta kysymyksestä koostuva monivalinta-kysely. Palvelua voi käyttää mm. seuraaviin:
- Viihtyvyyden seuranta kyselyiden avulla
- Asiakaspalautteen kerääminen
- Käyttäjien raportointi ja ilmoitukset
- Henkilöstön raportointi ja ilmoitukset
- Kävijämäärien tai muiden tietojen keruu
Käyttäjämäärien seuranta
Sensoreilla ja henkilölaskureilla voidaan seurata joko koko museon kävijämäärää kohteissa joissa ei esimerkiksi ole lipunmyyntiä tai muuta seurantaa josta käyttäjämäärät saataisiin tietoon. Palvelun avulla on myös mahdollista laskea kokonaiskapasiteettia, eri näyttelytilojen käyttöasteita ja verrata niitä keskenään sekä tilassa keskimäärin vietettyä aikaa.
Kaikki yllämainitut ominaisuudet löytyvät yhden järjestelmän alta ja muodostavat erinomaisen tiedolla johtamisen työkalun museoiden käyttöön. Käyttöönotto on helppoa ja vaivatonta ja tiedolla johtaminen saadaan alkuun nopeasti.
Mikäli kiinnostuit ratkaisustamme, ole meihin yhteydessä ja sovitaan demo-esittely joko paikanpäällä tai etäyhteyksien kautta.
Piditkö tästä julkaisusta? Jaa se sosiaalisessa mediassa!